Strategia rozwoju

Kierunki rozwoju Emitenta w 2013 roku oraz w latach kolejnych przedstawione zostały w Strategii Grupy Kapitałowej LUG S.A., opublikowanej raportem bieżącym EBI 15/2013 w dniu 09.04.2013r.

Nadrzędnym celem strategicznym Grupy Kapitałowej LUG S.A. na lata 2013-2016 jest: rozwój w zgodzie z ideą efektywności energetycznej i ograniczania emisji CO2.

Cel ten jest realizowany w oparciu o 5 podstawowych obszarów, które stanowią fundamenty strategii.

 
Technologia

Technologia

W obszarze „Technologia” wyznaczono dwa priorytety, które determinować będą rozwój firmy w latach 2013-2016. Pierwszy z nich dotyczył rozbudowy dotychczasowego zakładu i uruchomienia nowej linii produkcyjnej do montażu SMD. Inwestycja ta została zrealizowana w 2013 r., a jej całkowity koszt wyniósł 2,19 mln zł. Priorytet drugi stanowi budowa nowego zakładu produkcyjnego. Rozpoczęcie pierwszy etap inwestycji polegającego na budowie części produkcyjnej i magazynowej zaplanowano na 2014 rok. W kolejnym etapie powstanie zaplecze administracyjne.

Produkt

Produkt

Fundamentem rozwoju Grupy Kapitałowej LUG S.A. w obszarze produktowym będą oprawy i systemy oświetleniowe oparte na technologii LED. To właśnie dalszy rozwój produktów ledowych stanowić będzie priorytet wdrożeniowy Działu R&D. Ich udział w strukturze sprzedaży w 2016 roku powinien wynieść co najmniej 40%.

Rynki
i segmenty

Rynki i segmenty

Strategiczne rynki Grupy Kapitałowej LUG S.A. zostały pogrupowane w następujące obszary: Polska, Europa, Rosja i Brazylia. Impulsy rozwojowe branży oświetleniowej zidentyfikowane przez Zarząd LUG S.A. pozwoliły przyjąć następujące cele: wzrost skonsolidowanych przychodów z exportu na poziomie 100% oraz wzrost skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży realizowanej w kraju na poziomie 30% do 2016 roku. Ponadto dla brazylijskiej spółki zależnej wskazano 2 dodatkowe cele: rozbudowę struktury handlowej oraz osiągnięcie progu rentowności w 2014 roku.

Model
handlowy

Model handlowy

Walory estetyczne oświetlenia półprzewodnikowego (LED i OLED) oraz niemal nieograniczona swoboda projektowa sprzyjają wyodrębnianiu się nowych modeli biznesowo-handlowych. Modelem, który jest rozwijany przez Grupę Kapitałową LUG S.A. są centra konsultacyjno-handlowe funkcjonujące na najbardziej perspektywicznych rynkach działania Emitenta, w szczególności: Niemcy, Francja, Wielka Brytania, Bliski Wschód, Brazylia, Rosja i Polska. Kompetencje wykształcone w centrach konsultacyjno-handlowych będą wspierały trend odchodzenia od prostej sprzedaży opraw na rzecz świadczenia kompleksowych usług konsultacyjno – sprzedażowych.

R&D

R&D

Kluczową rolę w realizacji niniejszej strategii odgrywać będą zbudowane na silnych podstawach wiedzy oświetleniowej, elektrotechnicznej i wzorniczej Dział Rozwoju, Laboratorium. Dział Elektroniki oraz Dział Flash DQ. To synergia młodości i doświadczenia oraz kompetencje zbudowane przez zespół pracowników, w połączeniu z nowoczesnymi narzędziami z zakresu fotooptyki czy techniki świetlnej stanowią przewagę konkurencyjną Emitenta.
W 2013 roku wartość nakładów finansowych w tym obszarze wyniosła 2,39 mln zł.

Poszukując nowej przestrzeni rynkowej w celu zapewnienia długofalowych perspektyw wzrostu, Grupa Kapitałowa LUG S.A. wprowadziła na rynek markę profesjonalnych opraw oświetleniowych Flash DQ. Marka ta jest odzwierciedleniem zaawansowanych technologicznie rozwiązań zamkniętych w pięknej wzorniczo formie oprawy. Produkty Flash DQ wypełniają niszę rynkową designerskich opraw oświetleniowych, w której nie występuje tak silna walka konkurencyjna jak w segmencie oświetlenia ogólnego (podstawowy segment działalności LUG). Celem strategicznym marki Flash DQ jest uzyskanie 30% udziałów w sprzedaży eksportowej i 10% udziałów w przychodach realizowanych w kraju do 2016 roku.

dodaj do schowka

Ważne: strona wykorzystuje pliki cookies.

Używamy informacji zapisanych w plikach cookies m.in. w celach statystycznych oraz w celu dopasowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkownika. W programie służącym do obsługi internetu możesz zmienić ustawienia dotyczące akceptowania plików cookies.

Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień dotyczących plików cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji, wraz ze wskazówkami dotyczącymi zmiany ustawień, można znaleźć w Polityce prywatności

Zamknij i nie pokazuj więcej tego komunikatu