Słowo Prezesa

Rok 2013 był dla nas bardzo pracowitym okresem, wymagającym sprawnego pobudzania procesów ekspansji zagranicznej przy jednoczesnym uwzględnieniu trudnych warunków makroekonomicznych. Był to również czas, w którym umocniliśmy swoją pozycję na rynku oświetleniowym oraz rozpoczęliśmy bardzo ważny program inwestycyjny, którego pozytywne efekty będziemy mogli obserwować już w 2014 roku.

Szanowni Państwo,

zakończył się kolejny rok naszej działalności, rok intensywnego rozwoju i nowych wyzwań. Chciałbym więc przybliżyć Państwu w kilku słowach nasze tegoroczne osiągnięcia.

Minione 12 miesięcy było dla nas bardzo pracowitym okresem, wymagającym sprawnego pobudzania procesów ekspansji zagranicznej przy jednoczesnym uwzględnieniu trudnych warunków makroekonomicznych. Był to również czas, w którym umocniliśmy swoją pozycję na rynku oświetleniowym oraz rozpoczęliśmy bardzo ważny program inwestycyjny, którego pozytywne efekty będziemy mogli obserwować już w 2014 roku.

Wspomniana inwestycja polegała na rozbudowie naszej obecnej fabryki i uruchomieniu nowej linii produkcyjnej do montażu elektroniki, która umożliwia nam elastyczne reagowanie na potrzeby rynku i klientów. Jestem przekonany, że ta inwestycja będzie miała znamienny wpływ na nasz rozwój, wzmocni naszą pozycję wśród producentów profesjonalnej techniki świetlnej, a także pozytywnie wpłynie na zwiększenie konkurencyjności naszych produktów i wyniki finansowe Grupy. Rozwój produkcji ma kluczowe znaczenie dla przyszłości wszystkich naszych spółek.

Jednocześnie, wraz z rozbudową infrastruktury produkcyjnej na terenie Polski, kontynuowaliśmy działania na rynkach zagranicznych. Utworzona w 2012 roku brazylijska spółka zależna rozpoczęła w 2013 roku aktywne działania wizerunkowe i marketingowe, których celem jest zdobycie rynku Ameryki Łacińskiej. Pod koniec roku utworzyliśmy także nową spółkę zależną w Londynie. Umocnienie pozycji na rynku brytyjskim jest bardzo ważnym krokiem w rozwoju naszych struktur eksportowych. Z obiema tymi spółkami wiążemy duże nadzieje, gdyż są one ważnym elementem przyjętego planu ekspansji.

W 2013 roku zanotowaliśmy na poziomie grupy kapitałowej 2,5-procentowy wzrost przychodów, za który odpowiada znaczący wzrost sprzedaży realizowanej na rynkach zagranicznych. Niestety zawiódł rynek polski, gdzie zrealizowaliśmy gorsze wyniki niż przed rokiem. Analizując rezultaty w ramach głównych segmentów geograficznych można zauważyć wzrost udziału państw europejskich i azjatyckich w przychodach ze sprzedaży z eksportu, głównie w efekcie realizowanej polityki ekspansji i umacniania pozycji marki LUG oraz marki Flash DQ na rynkach państw rozwiniętych. Możemy oczekiwać w przyszłości znacznego ustabilizowania sytuacji Grupy Kapitałowej LUG S.A. i postępującego uniezależniania się od wahań gospodarczych, czy ekonomicznych pojedynczych rynków lokalnych.

Niestety w związku z wdrożeniem zaleceń audytora dotyczących zmiany sposobu księgowania i przesunięcia niektórych przychodów w ramach grupy kapitałowej na kolejne okresy wynikowe, a także z powodu zmiany zakresu konsolidacji spółek zależnych, prognozy finansowe na 2013 rok muszą zostać skorygowane na poziomie zysku operacyjnego. Powyższe zmiany zostaną jednak uwzględnione również w przyszłych sprawozdaniach finansowych, zapewniając przejrzystość wyników Grupy.

W 2013 roku nasza spółka prezentowała swoje produkty na krajowych i międzynarodowych targach branży oświetleniowej. Nasze produkty można było obejrzeć w 5 krajach na 3 kontynentach w ramach takich targów branżowych jak Interlight Moscow, LUX LIVE London, NT Expo Brazil w São Paulo, Smart Lighting & Energy Summit w Abu Dhabi, Światło 2013 i Retail Show w Warszawie. Znaczenie tych prezentacji i zawartych nowych kontaktów biznesowych trudno przecenić.

Niezwykle miło mi też poinformować, że LUG S.A. został wyróżniony w tym roku kilkoma nagrodami, zarówno produktowymi, jak i na płaszczyźnie relacji inwestorskich. Podczas Targów Sprzętu Oświetleniowego „Światło 2013” oprawa marki Flash DQ otrzymała I nagrodę w kategorii Najlepsza Oprawa. Zostaliśmy także docenieni w konkursie na najlepszą stronę Relacji Inwestorskich w kategorii spółek z rynku NewConnect „Złota Strona Emitenta”. Szczególnym wyróżnieniem jest nagroda za Raport Roczny 2012 oraz wyróżnienie dla Sprawozdania Zarządu z działalności za 2012 rok, gdyż organizatorzy plebiscytu po raz pierwszy w historii docenili spółki z rynku NewConnect. Nagrody te są dla nas potwierdzeniem, że nasza polityka komunikacyjna jest doceniana przez rynek kapitałowy, a nasze produkty trafiają w gusta najbardziej wymagających klientów.

Rok 2014 będzie czasem równie intensywnego rozwoju, zarówno pod względem handlowym, jak i organizacyjnym. W połowie roku rozpoczynamy budowę drugiej fabryki w Zielonej Górze, aby w 2015 roku uruchomić w niej produkcję i realizować jeszcze większe kontrakty. Już w tej chwili LUG Light Factory Sp. z o.o., nasza największa spółka zależna, realizuje prestiżowe zlecenie na dostawę oświetlenia na budowę drugiej linii metra w Warszawie. Liczę, że niedługo pojawią się kolejne zlecenia, o których będziemy mogli Państwa poinformować. Pozostaje mi mieć nadzieję, że w roku 2014, w którym świętujemy 25-lecie istnienia firmy, nasi akcjonariusze będą mieli wiele powodów do satysfakcji z inwestycji w LUG S.A.

Jednocześnie, korzystając z okazji, dziękuję całemu zespołowi naszej firmy na zaangażowanie, dzięki któremu mogę dziś podzielić się z Państwem naszymi sukcesami, z których jestem szczególnie dumny.

Z wyrazami szacunku

Ryszard Wtorkowski,
Prezes Zarządu LUG S.A.

Podsumowanie kluczowych wniosków:

• W 2013 roku Grupa Kapitałowa LUG S.A. po raz kolejny z rzędu zwiększyła udział eksportu w przychodach ze sprzedaży do 55,7 proc., realizując tym samym sprzedaż na rynkach zagranicznych na poziomie 58 mln zł.
  • Rozbudowa dotychczasowej fabryki o nową halę produkcyjną zaowocowała uruchomieniem nowej linii do produkcji komponentów elektronicznych w technologii LED.
  • W 2013 roku spółka LUG do Brazil Ltda. prowadziła intensywne działania marketingowe i promocyjne służące zdobyciu kontraktów na rynkach Ameryki Łacińskiej.
  • W celu zwiększenia udziału LUG na rynku brytyjskim i irlandzkim, w II połowie 2013 roku utworzono nową spółkę zależną LUG Lighting UK Ltd.
  • Do najważniejszych wyzwań 2014 roku należeć będzie rozpoczęcie budowy drugiej fabryki LUG w Zielonej Górze, która rozpocznie działalność w roku 2015.
dodaj do schowka

Ważne: strona wykorzystuje pliki cookies.

Używamy informacji zapisanych w plikach cookies m.in. w celach statystycznych oraz w celu dopasowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkownika. W programie służącym do obsługi internetu możesz zmienić ustawienia dotyczące akceptowania plików cookies.

Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień dotyczących plików cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji, wraz ze wskazówkami dotyczącymi zmiany ustawień, można znaleźć w Polityce prywatności

Zamknij i nie pokazuj więcej tego komunikatu